Fernando Renes

LOADING

Covarrubias, Burgos, 1970.

Sua carreira tem inicio nos anos 90, onde trabalha principalmente com desenho e animação. Em 2014, muda-se para Espanha após 17 anos de vivência em Nova York e Roma, então começa a trabalhar com cerâmica, dando uma proporção tridimensional e vernacular a suas peças.
Entre suas principais exposições estão Casa Encendida (Madri), DA2 (Salamanca), CAM Raleigh (Carolina do Norte), Mucsarnok Kunsthalle (Budapeste), Instituto Cultural Cabañas (Guadalajara, México), Centro de Arte Caja de Burgos CAB (Burgos), Fundación Banco Santander (Boadilla del Monte, Madri), área de TRANS (Nova York), Fundação BilbaoArte Fundazioa (Bilbao) e MAC Genalguacil (Málaga), entre outros.
Integra as coleções da Fundação Botín (Santander), Museu de Arte Contemporânea MUSAC de Castela e Leão (Leão), Centro de Arte La Panera (Lérida), Fundação Federico García Lorca (Granada) ou Queens Museum of Art (Nova Iorque). Também aparece em publicações como 100 artistas em espanhol (EXIT, 2008), o Vitamin D, New Perspectives in Drawing (Phaidon, 2005).

Covarrubias, Burgos, 1970

Su práctica comenzó en los 90, con el dibujo y la animación como medios principales. Cuando en 2014 regresa a España, después de 17 años viviendo en Nueva York y Roma, comenzó a trabajar la cerámica, dando un soporte tridimensional y vernacular a sus piezas.  Ha expuesto en La Casa Encendida (Madrid), DA2 (Salamanca), CAM Raleigh (Carolina del Norte), Mucsarnok Kunsthalle (Budapest), Instituto Cultural Cabañas (Guadalajara, México), Centro de arte Caja de Burgos CAB (Burgos), Fundación Banco Santander (Boadilla del Monte, Madrid), TRANS›area (Nueva York), Fundación BilbaoArte Fundazioa (Bilbao) y MAC Genalguacil (Málaga), entre otros.
Su trabajo forma parte de las colecciones de la Fundación Botín (Santander), MUSAC Museo de arte contemporáneo de Castilla y León (León), Centre d´art La Panera (Lleida), Fundación Federico García Lorca (Granada) o Queens Museum of Art (Nueva York). También aparece en publicaciones como 100 artistas españoles (EXIT, 2008), o Vitamin D, New Perspectives in Drawing (Phaidon, 2005).

Covarrubias, Burgos, 1970
His practice commenced in the 90’s, with his contribution and animation as the main means. When in 2014 he returned to Spain after 17 years living in New York and Rome, started working on ceramics, giving a three-dimensional and vernacular support to his piezas.
There is an exhibition at Casa Encendida (Madrid), DA2 (Salamanca), CAM Raleigh (Carolina del Norte), Mucsarnok Kunsthalle (Budapest), Cabañas Cultural Institute (Guadalajara, Mexico), Caja de Burgos Art Center CAB (Burgos), Fundación Santander Bank (Boadilla del Monte, Madrid), TRANS ›area (New York), Fundación BilbaoArte Fundazioa (Bilbao) and MAC Genalguacil (Málaga), among others.
His work forms part of the collections of the Botín Foundation (Santander), MUSAC Museum of Contemporary Art of Castile and Leon (León), Center d´art La Panera (Lleida), Federico García. Lorca Foundation (Granada) or the Queens Museum of Art (New York). Also appears in publications like 100 Spanish artists (EXIT, 2008), the Vitamin D, New Perspectives in Drawing (Phaidon, 2005).